Mai sunt câteva zile până a se pune capăt unei tranzacții istorice, în contextul în care cei mai bogați patroni din fotbalul românesc vor cumpăra Carrefour România.
Ceea ce în vară părea un zvon, acum e certitudine: grupul francez Carrefour își vinde operaţiunile din România. Frații Dragoş şi Adrian Pavăl sunt aproape de o preluare istorică.
Operaţiunile din România ale grupul francez Carrefour nu vor mai fi coordonate de la sediul central din Massy. De acest lucru se vor ocupa antreprenorii români Dragoş şi Adrian Pavăl, fondatorii Dedeman, cei mai bogați patroni din fotbalul românesc. Discuțiile se află într-un stadiu foarte avansat, iar intenția este ca totul să se finalizeze până de Sărbători.
Compania franceză a intrat în România în 2001, cu un hipermarket în cartierul bucureştean Militari. În timp, și-a lărgit activitatea la nivelul întregii țări, iar 6 ani mai târziu a făcut o printr-o achiziţie.
„Creşte numărul de ţări unde Carrefour vrea să îşi vândă operaţiunile. Anul acesta, grupul a demarat un proiect major de revizuire a propriului portofoliu. În Italia, retailerul a vândut cele 1.200 de magazine către New-Princes Group.
În cărţi e şi exit-ul din Polonia şi cel din Argentina. Carrefour a angajat JP Morgan pentru a vinde businessul din Polonia, în timp ce Deutsche Bank a primit mandat pentru Argentina. Dar, planul de restructurare nu se opreşte aici.
România este şi ea printre ţările vizate pentru vânzare, iar divizia de investment banking a BNP Paribas a fost angajată pentru acest proiect, aşteptat de piaţă de mai multe luni”, scria recent publicaţia l’Informé.
În România, grupul francez Carrefour are aproximativ 460 de magazine sub diferite formate, cu vâzări de aproximativ 3 mld. euro anul trecut, scrie ZF, care notează că tranzacția este estimată astăzi la 750-900 mil. euro.
În cei aproape 25 de ani de activitate în România, afacerea s-a dezvoltat atât ca formate, cât şi ca număr de magazine, fie deschise de la zero, fie prin preluări, cele mai bune exemple în acest sens fiind achiziționarea Artima, Cora şi Billa.
Carrefour are afaceri anuale de peste 85 mld. Euro în 40 de ţări, dar numai în Franţa, Spania, Belgia, Polonia, România, Brazilia şi Argentina efectuează operaţiuni directe, prin hipermarketuri, supermarketuri, proximitate, un mix de discount şi cash&carry, plus online. Doar Auchan, alt lanț de magazine cu „origini” franceze, mai are astfel de activități.
Presa franceză a scris în ultima perioadă de mai multe ori că România, Italia și Polonia sunt primele țări din care grupul francez Carrefour își vinde operațiunile. Argentina se află, și ea, în aceeași situație.
În momentul în care tranzacția va fi finalizată și documentele semnate, fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl, patronii echipei din Bacău, vor deschide un nou capitol în domeniula facerilor, intrând în domeniul alimentar.